לכבוד שמרית יצרתי פרסונה חדשה בפרויקט מיפוי הלקוחות שלי לפרסונות: ״הפרויקטורית״.
שמרית היא הפרויקטורית המושלמת. ולי יש חולשה לפרויקטורים טובים. אולי כי ניהלתי פרויקטים בעצמי ואני יודעת כמה זה לא מובן מאליו לנהל פרויקט בצורה טובה.
התרבות שלנו נותנת הרבה כבוד ליזמים, וקצת שוכחת לפעמים את הפרויקטורים – המוציאים לפועל. אז בלי קשר לכבוד שיש לי כלפי יזמים טובים – כשאני מזהה מולי פרויקטור טוב אני מתפעלת ממש.
לשמירת ובעלה יש מכוורת, הם מייצרים דבש. הוא החקלאי והיזם, היא הפרויקטורית ומנהלת התיפעול. (ואם אתם שואלים את עצמכם איזו יזמות יש כבר בענייני דבש? ובכן – בירה מדבש, תוספי תזונה מדבש, מוצרי קוסמטיקה מדבש, תבלינים מדבש – הכל רעיונות שהם ממציאים ומבצעים).
עד לפני שנה הם פנו ללקוחות עסקיים בלבד – חנויות ויצוא מרוכז לחו״ל. עם פרוץ הקורונה וסגירת החנויות הפיזיות שמרית הבינה שזה הזמן לפנות ישירות ללקוח הפרטי, ותוך שבוע הקימה לבדה חנות על פלטפורמת WIX. כולל סליקה באשראי, מערך משלוחים ושירות לקוחות.
ולא רק זה, לכבוד הקהל הפרטי היא גם המציאה מוצרים חדשים ומורכבים – מארזים, מארזים בהרכבה אישית, הזמנות מרוכזות של קהילה או ישוב ועוד. ואת כל זה היא הכניסה לתוך האתר שהיא הקימה לבד ב-WIX.
וזה הצליח. הקהל הפרטי הגיב בהתלהבות, קנה דרך האתר בהמוניו והמכירות הפרטיות בקורונה הגיעו לכחצי מיליון, שזה יפה מאד.
אז אם הכל דבש, למה שמרית הגיעה אלי?
כי בשלב מסוים היא הבינה שאתר ה-WIX צר מלהכיל את כל היכולות שהיא רוצה שיהיו בו. שהיא הגיעה לתקרת הזכוכית של WIX והיא רוצה להקים אתר חדש, על פלטפורמה גמישה יותר.
והפעם, היא אמרה לי, החלטתי לעשות את זה כמו שצריך, עם אנשי מקצוע מקצה לקצה. למרות שיש לי הבנה טכנית ואני לומדת מערכות חדשות במהירות – הפעם אני לא רוצה לעשות את זה לבד אלא להתענג על הערך שמביאים אנשי מקצוע.
אחחח, איזה משפט ממתק. להתמוגג!
יצאנו לאפיון אתר חדש.
הצעתי מבנה שונה של חנות, שלדעתי נכון יותר למוצרים שלה.
שמרית הבינה את ההגיון שבהצעה שלי אבל היה לה קשה מאד לקבל את זה. המבנה הנוכחי, כמה שהוא עקום – הוא עובד ומביא מכירות, ואני הבנתי אותה – קשה מאד לקחת דבר שעובד ולשנות אותו.
אני אף פעם לא אומרת ללקוח ״ככה נכון לעשות את זה וזהו״. לקוח צריך להרגיש טוב עם האתר שלו. בסופו של דבר הוא יחיה איתו יום יום והוא צריך להרגיש שלם איתו לגמרי.
אז הסברתי לה ארוכות על פסיכולוגיית רכישה. על קונבנציות. על מצב מנטלי של רכישה באינטרנט. על מבנים מנטליים שונים של גולשים. ולאט לאט שמרית התחברה למבנה החדש.
חידשנו וליטשנו את החנות עד שהגענו למבנה מנצח. אפיינו שני מבנים של דפי מוצר – דף מוצר רגיל ודף מוצר בהרכבה אישית.
אפיינו תהליך הזמנה מרוכזת עם אוטומציה מלאה, דבר שהיה חשוב מאד לשמרית, ותכננו גם את התהליך שיקרה מחוץ לאתר סביב כל הזמנה מרוכזת – התהליך המשרדי. שזה אגב דבר שאני אוהבת מאד – שהאפיון יוצא מגבולות האתר ואנחנו מתכננים את התהליך באופן מקיף.
אפיינו את ההתממשקות לחברת המשלוחים, ואפיינו את הממשק הלוגיסטי – לאורזים שמקבלים את ההזמנות וצריכים לארוז. וזה עוד אחד הדברים שאני הכי אוהבת – לאפיין ממשק למשתמש שעושה עבודה פיזית תוך כדי השימוש בממשק. יש שם כל כך הרבה אתגרים שזה מרתק. בקיצור, פרויקט ממתק מבחינתי.
שמרית, כפרויקטורית טובה, דאגה לתפור הכל עד הסוף. היא תיאמה שיחה ביני לבין המעצבת כדי לעבור על המסכים ולוודא שהכל מובן. והיא גם ביקשה מעורבות מלאה שלי מול המתכנת כדי שכל מה שתכננו ימומש על ידו בצורה מלאה.
כאמור, פרויקטורית כלבבי. איזה כיף של לקוחה.
בקיצור, אלוהים, אתה יכול בכיף לשלוח לי עוד לקוחות כאלה ועוד פרויקטים כיפיים. אל תהסס.
עדכון מינואר 2024: האתר של דבש נגוהות באוויר.