לאחרונה סיימתי לאפיין אפליקציה.
זה די נדיר לי לאפיין אפליקציות – ההתמחות שלי (והאהבה שלי) היא אתרים. אבל מידי פעם מגיעות אפליקציות, ואם הפרויקט נשמע לי סבבה – אני לוקחת.
מה שהיה כיף באפליקציה הזאת זה שהיא משלבת שני תחומים שאני ממש אוהבת – הראשון הוא הכרת הארץ, גם ברמת הטבע עצמו וגם ברמת הכבישים הבינעירוניים (ואני אוהבת מאד את שניהם), והשני הוא צריכת תוכן בפורמט אודיו, שגם את זה אני אוהבת מאד – אני צרכנית נלהבת של פודקאסטים ולאחרונה גם של ספרים באודיו.
אז היזם של האפליקציה בא והמציא רעיון שמשלב את שני האלמנטים האלו (אני לא יכולה להגיד בדיוק מה, כי ככה זה במיזמים בשלב הזה) – ואני התלהבתי ממש. אמרתי לו תשמע, אם היישום של זה יהיה טוב כמו הרעיון – אני היה הצרכנית הראשונה של האפליקציה.
וזה כיף לאפיין אפליקציה שעוסקת בדבר שאת כל כך אוהבת ומחוברת אליו. וכמה שזה כיף ככה זה גם מסוכן – כי הייתי צריכה לזכור כל הזמן לצאת מידי פעם מהראש של המשתמשת שהיא אני ולחשוב על טיפוסי משתמשים נוספים.
מה ההבדל בין אפיון אתר לאפיון אפליקציה?
אתר ואפליקציה הם דברים שונים, ולכן גם האפיון שלהם מתמקד בדברים שונים.
באתר המיקוד הוא בלספר את הסיפור של הארגון / מיזם בצורה הכי טובה, ולהביא לגולש את המידע על העשיה שלנו בצורה שתעורר בו אמון, בהירות וחשק.
אמנם יש באתר גם פעולות לבצע, אבל הן יחסית פשוטות.
באפליקציה הסיפור הרבה פחות מעניין, והדגש הוא על הפעולות. המשתמש רוצה להשיג ערך מסוים, האפליקציה יכולה לספק לו את הערך הזה, והאפיון מתמקד באיך להוביל אותו לעשות להוביל את הפעולות האלו הכי בקלות, בבהירות, בהצלחה, בכיף ובמינימום תסכול.
אפליקציה מציעה שירות שלא קיים עדיין
כשמדובר באפליקציה שמציעה שירות חדש, שלא קיים עדיין, יש כאן שכבה נוספת של אתגר – אנחנו לא צריכים לעשות את זה טוב יותר מהמתחרים, כי אין מתחרים להשוות אליהם. יש כאן משהו חדש לגמרי. המצב הזה מקפל בתוכו אתגר מרתק – אנחנו צריכים להציע לגולש משהו שעד אותו רגע הוא בכלל לא ידע שהוא צריך, ואז גם לתת לו ממשק כדי לתפעל את הדבר הזה בקלות.
הלקוח היה יזם מהסוג שאני אוהבת לעבוד איתו. יזם נלהב ויורה רעיונות. בכל פגישת אפיון הוא העלה עוד ועוד רעיונות, כיוונים, ומידי פעם עף עם החזון.
ולמה אני אוהבת כאלו לקוחות? כי זה מביא לידי ביטוי את תכונת הסדר שלי. אני הופכת את החזון הסוער שלהם לתכנית כתובה ומסודרת, ועוזרת להם למיין את כל החלומות לרשימות – למשל רשימת ״רעיונות לשלב ב״, שהיא חובה בכל אפיון שנעשה מול יזם נלהב ומתיז רעיונות.
זהו. היה פרויקט כיף.
אני ממש מקווה שהאפליקציה הזאת תצא לפועל.
ואגב, הנה עוד הבדל בין אפיון אתר לאפיון אפליקציה:
כשאני מסיימת לאפיין אתר אני יודעת בוודאות מלאה שהוא יעלה לאוויר. לעומת זאת באפליקציה, זה בכלל לא מובן מאליו. זה תלוי במשקיעים שהיזם יצליח לגייס, באופן בו הוא ינהל את הפרויקט, באיכות הפתרונות הטכנולוגיים שהוא יבחר לעבוד איתם, ובהיענות של קהל היעד הפוטנציאלי לאפליקציה.
כל כך הרבה דברים.
ואני כל כך מאחלת לו שיצליח.