״הרגשתי שלקחנו את האתר לפסיכולוגית״.
את המשפט הזה אמרה לי מנכ״לית של אירגון ממש חמוד, אחרי פגישת האיפיון הראשונה שהיתה לנו על אתר האירגון. ואני צחקתי וממש אהבתי את הדימוי – אני בעצם פסיכולוגית של אתרים,,,
הסיפור של האפיון הזה ממש מעניין: מדובר באירגון שמעביר קורסים. המון קורסים, כבר הרבה שנים. הקורסים תמיד היו פיזיים והאתר היה אתר תדמית בלבד. אפילו התשלומים היו ברובם טלפוניים.
עם פרוץ הקורונה האירגון הגיב במהירות (ראויה להערכה!) ומיד העביר את כל הקורסים לזום. תוך כמה שבועות הם בנו באתר מערכת מכירות ואיזור אישי ללקוחות, והעבירו את כל המערך לאונליין.
והשטח הגיב יפה, הסתגל למעבר, ורכש את הקורסים בשמחה. ייאמר לזכות האירגון הזה שחלק גדול מקהל היעד שלו זה אנשים מבוגרים יחסית – בני 60 פלוס, ועדיין הם הצליחו במהירות להרגיל את התלמידים למודל החדש. יותר מזה, הם מכרו כמות הרבה יותר גדולה של קורסים מאשר בשנים רגילות.
כשהם סיפרו לי את זה אמרתי להם כל הכבוד. גם לכם וגם למתכנת שלכם. אני יודעת מה זה לעשות כזה שינוי גדול בתנאי לחץ שכאלו, וזה לא מובן מאליו בכלל שעשיתם את זה בהצלחה. אז קודם כל תטפחו לעצמכם על השכם. ועכשיו, חשוב יותר, למה הגעתם אלי?
מסתבר שבגלל שהשינוי היה כל כך מהיר, לא נעשתה חשיבה מעמיקה מראש ועכשיו הם מבינים שיש הרבה בעיות באיזור האישי. וגם באיזור המכירות. לא בעיות טכניות אלא בעיות של חוויית משתמש. לא מספיק ברור לתלמידים איך מתפעלים את האיזור האישי. התלמידים מתקשרים המון לתמיכה הטכנית. משהו לא עובד טוב. ועכשיו הן רוצות לעשות את זה כמו שצריך, לא בתנאי לחץ.
ראשית, אמרתי להן, הבשורה הטובה היא שלא צריך להקים את האתר מחדש. אמרתי את זה כמובן אחרי שבדקתי את האתר. הוא עשוי טוב. והבשורה הטובה השניה היא שאני ממש אוהבת פרויקטים כאלו, של שיפור חוויית משתמש בתוך אתר קיים, במיוחד כשמעורבים בזה אתגר ומורכבות, ואני אשמח מאד לעשות את זה איתכן.
התחלנו תהליך. בפגישה הראשונה עבדנו על הדף הראשי של האיזור האישי. ראשית ביקשתי להבין לעומק את המוצרים, כולל ההבדל ביניהם וכל הפרטים הקטנים, ובניתי את מפת המוצרים. ולפי זה תכננו מחדש את הדף הראשי של האיזור האישי. יצאנו מהפגישה עם מסמך סיכום ועם סקיצה שבנינו יחד במהלך הפגישה. אגב, אני תמיד בונה את הסקיצות יחד עם הלקוחות ובמעורבות מלאה שלהן. אני מאמינה שהאפיון מגיע מהלקוח, אני רק מכוונת, מובילה את התהליך ועוזרת להם לתרגם את המחשבות והשיקולים לחשיבה אפיונית.
אחרי הפגישה הראשונה, בה השתתפו 4 אנשי צוות מהאירגון, התקשרה אלי המנכ״לית וסיפרה לי שאחת מאנשי הצוות אמרה לה שהפגישה היתה מצוינת, אבל לדעתה הם יכולים לעשות את זה בלעדיי. שאם הם היו יושבים לבד הם היו מגיעים לאותה תוצאה, או לתוצאה שונה אבל גם טובה, אז בשביל מה לשלם לי.
והמנכ״לית ענתה לה – יתכן, אבל גם כשהולכים לפסיכולוג זה אותו דבר. פסיכולוג טוב לא מגלה לנו דברים חדשים, הוא מכוון אותנו למצוא ולחדד את מה שיש בתוכנו. וזה לא אומר שהוא מיותר.
ואז היא התקשרה אלי וסיפרה לי את זה, ואמרה לי – באמת הרגשתי ככה. הרגשתי שלקחנו את האתר שלנו לפסיכולוגית, ושהיה לו ולנו ממש טוב. ואנחנו רוצים להמשיך.
שמחתי ממש לשמוע, ומאז המשכנו עוד כמה פגישות ואנחנו עדיין בתוך התהליך, שהוא נהדר ויצירתי ויעיל. ואני גם ממש אוהבת את התואר החדש שלי – פסיכולוגית של אתרים.
עריכה מינואר 2024: איזור הקורסים באתר של מכון מתן, האיזור בו עשינו שיפורי אפיון.