זוכרים את הפרסונה ״המיואש״? זה שמגיע אלי לאפיון אתר כשהוא בפוסט-טראומה?
אז הפרסונה ״המתוכנן״ הוא בדיוק ההפכי שלו.
המתוכנן מגיע אלי לפני שהוא התחיל לבנות את האתר. לפני שהוא בכלל פנה לבוני אתרים לבקש הצעות מחיר. הוא בא אלי בשלב שהוא מתכנן לבנות אתר.
העסק שלו חדש, רץ יפה כבר כמה חודשים, ועכשיו הוא בונה את המעטפת השיווקית לעסק.
אני לא יודעת אם זה משהו גורף, אבל שמתי לב שברוב הפעמים שהגיעו אלי לקוחות מהסוג המתוכנן – לא מדובר בעסק הראשון שלהם. הם כבר עשו דבר או שניים בחיים, יש להם רקורד יפה, והעסק החדש שלהם הוא לפעמים חדש לגמרי, בתחום שהם לא עסקו בו קודם, ולפעמים הוא חדש אך מבוסס על העשיה הקודמת שלהם עם שיפט מסוים.
כמובן שיש גם ״מתוכננים״ שזה העסק הראשון שלהם, ואולי סתם יצא לי צבר מקרי של כמה לקוחות בעסק שני.
מעניין מה גורם ל״מתוכננים״ להבין מעצמם שאתר טוב מצריך אפיון לפני ההקמה שלו. אולי זו ההבנה הקצת-יותר-רחבה שהניסיון הקנה להם, אולי זו המתינות המאפיינת אותם. בכולופן, הם מתקשרים אלי, מספרים לי על העסק החדש בבהירות ובהתלהבות (אה, הם גם מתלהבים מהעשיה שלהם, זה עוד משהו שמאפיין אותם!), מספרים לי שהם עומדים לפני שלב הקמת האתר ומתעניינים בשירות האפיון שלי.
וכיף לעבוד איתם.
היום נפגשתי לפגישת אפיון עם לקוח מתוכנן.
עוד לפני הפגישה, כשהוא שלח לי את המחשבות הראשוניות שלו לגבי האתר, ידעתי במה אנחנו הולכים להתמקד בפגישה – בתכנון מחודש של רשימת השירותים שלו, התאמה שלהם למבט של לקוח פוטנציאלי שגולש באתר, ותכנון ההצגה הוויזואלית הנכונה שלהם.
והיה כיף. הלקוח היה ענייני וחד וזורם, וגם היועץ העסקי שלו שהצטרף לפגישה תרם המון.
כשסיימנו את פגישת האפיון, מבסוטים מהתוצאה, אמר לי היועץ העסקי: את יודעת, האתר זה החלק השולי בפגישה הזאת. המשהו הגדול שעשית כאן זה הסדר שהכנסת בשירותים. והחלוקה שלהם לקטגוריות. היינו מאד שקועים בעסק כפי שראינו אותו מנקודת מבטנו, ואת באת עם שאלות נורא בסיסיות ועשית איתנו תהליך נורא יפה.
והאתר שיהיה לנו עכשיו, שמבוסס על האפיון הזה, יהיה הרבה יותר ממוקד ונכון מאשר אתר שעבר רק תהליך רגיל של עיצוב ובניה וכתיבת תוכן. הוא ישדר את המסר הרבה יותר בבהירות.
אז אם יש משהו שמשותף ל״מיואש״ ול״מתוכנן״ – זה ששניהם מבסוטים מאד בסוף התהליך. וזה כיף לי ממש.