לאחרונה אפיינתי אתרים לשתי סוכנויות דיגיטל, באותה תקופת זמן פחות או יותר.
עכשיו, סוכנויות דיגיטל די עושות את אותו דבר – קמפיינים דיגיטליים, SEO, נכסים דיגיטליים ושירותים משלימים. כך שהאתרים שלהן אמורים להיראות די אותו דבר מבחינה אפיונית.
אבל האתרים שאפיינתי להם יצאו שונים מאד זה מזה.
לא כי השתדלתי להיות מקורית.
להיפך, אין לי נטיה למקוריות, לפחות לא כשאני מאפיינת. אני די שמרנית אפילו, הייתי אומרת.
האתרים יצאו שונים כי לכל אחד מהם יש יחודיות מסוימת. לכל אחד מהם יש משהו שהוא מביא איתו לתוך התעשיה, זווית מיוחדת, פיתוח מיוחד – שזה הקול היחודי שלו בתוך מגוון סוכנויות הדיגיטל בארץ.
ואגב, מה שהיה מעניין, זה ששניהם הגיעו אלי די מתוסכלים, אחרי הרבה נסיונות מתסכלים לאפיין לעצמם לבד את האתר (מה שלא אמור להיות מסובך, הרי הם עוסקים בדיגיטל, וגם אתר של סוכנות הוא אתר פשוט יחסית) – נסיונות שהביאו אותם למסקנה שהם לא מצליחים לבטא באתר את המשהו המיוחד הזה להם. ושהם צריכים פה עוד יד.
ואני אוהבת את האתגרים האלה. אוהבת לתשאל ולחפור עד שאני מבינה ומזקקת את ליבת העשיה של כל ארגון. ומנסחת את זה בצורה בהירה וקצרה.
ואז גם מציעה איך לקחת את סיפור הליבה הזה ולמזוג אותו לתוך אתר. איך לבטא אותו במבנה הניווט של האתר, איך לפרוס אותו לדפים, ואיך להרכיב את הדפים האלו מבפנים.
וכשמדובר בשני עסקים שעוסקים ממש באותו תחום, זה כיף במיוחד – כי אני רואה את שניהם ואיך למרות שהם דומים הם בעצם שונים, ואיך האתרים שלהם משקפים אותם כל כך יפה, כל כך מדויק, ולא יודעת להסביר לכם את זה אבל זה עושה לי נחת.
אגב, לעבוד עם אנשים שהם בעצמם אנשי דיגיטל זה גם קצת מאתגר – כי יש להם סיי, הם בעצמם עוסקים המון באתרים, ולפעמים לא מוצא חן בעיניהם איך שאני מובילה את התהליך והם מציעים לעשות את זה אחרת.
האתגר היה להזכיר להם שאני מובילה את התהליך, ושיסמכו עלי – ובד בבד גם להשאיר אותם במצב שמח, חייכני, אנרגטי ומשתף פעולה. כי אני חייבת את הלקוח איתי בתהליך הזה, מחויב ונלהב – אחרת האפיון לא ישקף את האישיות של העסק שלו.
והצלחתי לעשות את זה. ואני ממש שמחה.
וזהו, סיימנו את האפיונים והם יצאו לדרך – לעיצוב ובניה של האתרים וכתיבת התוכן עבורם, ואני ממש מחכה לראות אותם באוויר.