אדריכלית של אתרים

פותרת פלונטרים

לפני כמה ימים פנתה אלי מעצבת שמתמחה בסטארט-אפים. שכבר על זה היא מצאה חן בעיני – יש לי חיבה מיוחדת לנותני שירות שמתמחים בנישת לקוחות מסוימת, שלא יקבלו כל פרויקט, שיש להם משהו ייחודי שהם מביאים. זה אמנם מצמצם להם מאד את קהל הלקוחות הפוטנציאליים, אבל מצד שני זה מבטיח להם התאמה טובה ומדויקת עם אלו שכן יגיעו.
אגב, יצא לי גם לעבוד עם בוני אתרים על גיבוש המאפיין הייחודי שלהם (ולא, מקצועיות שירות וניסיון זה לא מאפיין יחודי) אבל זה אולי לפוסט אחר.

בכולופן, המעצבת הנ״ל מעצבת ללקוחותיה מידי פעם אתרים, והיא מחפשת מאפיינת שתעבוד איתה ותעשה לפרויקטים האלו את שלב האפיון. היא שמעה עלי והתקשרה כדי להכיר ולראות אם מתאים לנו לעבוד יחד.

סיפרתי לה מה אני עושה. השיחה זרמה והיתה נעימה, עד שאמרתי לה את המחיר שלי.

אופס, היא אמרה לי. איזה מחיר גבוה. זה המחיר הכי גבוה ששמעתי עד עכשיו… לא נראה לי שנוכל לעבוד ככה.

קודם כל, אמרתי לה, אני שמחה לשמוע. זה אומר שאני טובה כנראה…
ושנית, זה נכון. אני לא מתאימה לכל פרויקט. אני טובה בפרויקטים בגודל בינוני ומעלה, עם מורכבות תוכנית או פונקציונלית או עם אתגר כלשהו. לפרויקטים קטנים ופשוטים באמת לא צריך אותי, והם גם לא כל כך מעניינים אותי.

עוד דבר חשוב, אמרתי לה, זה שבדרך כלל הלקוחות עצמם מגיעים אלי. הלקוחות בוחרים לבוא אלי, למרות שהם יודעים שהם לא חייבים אותי.

אני תמיד מציגה את האפיון שלי כמוצר פרימיום. מוצר פינוק. שירות שאירגון לא חייב לקחת – הרי היא יכול ללכת לבונה אתרים שיעשה לו את האפיון כלול בתוך הקמת האתר. אבל הוא בוחר להשקיע השקעת אקסטרה על תהליך אפיון כי הוא רוצה לעשות את האתר הפעם טוב יותר. ואתר באמת טוב, אתר ליגה – עובר דרך אפיון איכותי. אפיון איכותי ומושקע מקפיץ פי כמה וכמה את איכות התקשורת של האתר עם הגולשים.

לרוב אלו ארגונים שכבר התנסו פעם או פעמיים בהקמת אתר במסלול הרגיל, שבו האפיון נעשה ״בילט אין״ כחלק מבניית האתר, והם תיפקדו כבר כמה שנים עם אתר כזה ויודעים מה הבעיות שנובעות מתהליך כזה. הם יודעים שהפעם הם רוצים אחרת. בחלק מהדברים הם יודעים בדיוק מה הם רוצים אחרת, ובחלק הם לא יודעים בדיוק – ובשביל זה הם באים אלי, כדי שנגלה יחד מה ואיך נעשה את זה הפעם.

אגב, האפיון הוא תהליך משותף. אני לא עושה אותו לבד בבית ובאה ללקוח להציג סקיצות ולקחת תיקונים – אלא עושה אותו ממש יחד עם הלקוח, יד ביד, בפגישות משותפות. אני מאד מאמינה בקונספט הזה והוא מביא לתוצאות טובות וללקוחות מרוצים.

הבנתי אותך! אמרה לי המעצבת. אז תגידי מראש שאת פותרת פלונטרים!

הופה! אמרתי וצחקתי. פותרת פלונטרים! תקשיבי, ממש אהבתי את ההגדרה.

אז אני יודעת מה אעשה, היא אמרה. ניקח אותך רק לאפיונים שיש בהם פלונטר לפצח. מה את אומרת?

לגמרי, עניתי לה. זה יהיה הכי טוב בעולם אם תשלחי אלי ״פרויקטים עם פלונטרים״…
וגם סתם פרויקטים עם מורכבות או אתגר או עומק שהם לאו דווקא ״פלונטר״, לא כל מורכבות היא פלונטר. זה בדיוק מה שאני אוהבת לעשות.

אגב, פתרון של ״פלונטר״ כזה לא חייב להיות ארוך. לפעמים אנחנו עושים את זה בכמה שעות וזהו, יש פיצוח, קונספט, שרטוטים והנחיות לביצוע.

יופי, היא ענתה. אז פלונטרים מהיום הולכים אליך. ולפרויקטים הרגילים אמצא פתרון אחר.

וככה סיימנו את השיחה ואני חשבתי על זה שאני אוהבת לשמוע איך לקוחות מגדירים אותי, תמיד זה מגניב והם מגיעים לכינויים שלא הייתי חושבת עליהם בעצמי.
אז ״פותרת פלונטרים״ מצטרף ל״פסיכולוגית של אתרים״ החמוד שאני אוהבת ממש (שטבעה לקוחתי Chaya Bina-Katz), ול״אדריכלית של אתרים״ שאותו אומרים לי הרבה ואולי הגיע הזמן להקדיש גם לו פוסט.

 

(הערה מינואר 2024: את "אדריכלית של אתרים" בסוף לקחתי כשם העסק שלי…)

 

[ הפוסט המקורי בפייסבוק ]

עוד תכנים מעניינים בבלוג

סיפורי אפיון

אפיון אתר קידום

אתמול סיימתי פרויקט אפיון אתר עם קידום. האלה של הפסיכומטרי וההשלמת בגרויות, והאלה עם הסלוגן המעולה שאהבתי הרבה לפני שהתחלתי לעבוד איתם – לך תצטיין.

אפיון והחיים עצמם

על אפיון ועל מוות

לפני כחצי שנה אפיינתי אתר לעמותה. סיימנו את האפיון, אבל הלקוחות לא התקדמו לשלב הקמת האתר. היה לי חבל, אבל זה קורה. לפעמים ארגונים עמוסים