אדריכלית של אתרים

פגישת אפיון במזקקת Thinkers Distillery

לפעמים דרך לקוחות אני פוגשת את ההרהורים שלי על החיים. וזה כיף לי.

השבוע הייתי בפגישת אפיון אצל חבורת אנשים מיוחדים בירושלים, שהקימו מזקקה של משקאות אלכוהול חריף.

לפני הפגישה דמיינתי מפעל ביתי קטן וצנוע עם אופי כפרי, אבל כשהגעתי – נפעמתי. זה היה הכי לא כפרי שיש. באמצע רחוב אגריפס, על הנדל״ן הכי יקר בירושלים, הם הקימו מזקקה מהודרת ויפהפיה. וזה לא נראה כמו מפעל אלא כמו תצוגה של כלי נגינה ענקיים ויפהפיים. בעיקר כלי נשיפה, עם העיקולים היפהפיים שלהם. המתכת חלקה ונוצצת, הקווים מעוגלים ויפהפיים, והצבעים – שילוב מקסים של ברונזה וכסף. הרגשתי שאני מסתכלת על יצירת אמנות. וכמובן שהסקרנות שלי התעוררה ורציתי הסבר על המכונות והתהליך ואיך זה עובד.

בצמוד למזקקה הם הקימו בר, עם קיר זכוכית ענק ביניהם שמאפשר לשבת בבר ולשתות תוך כדי שצופים ביצירת האמנות היפהפיה, המזקקה.

גם עכשיו כשאני כותבת את זה אני מרגישה שאני קצת צוחקת על עצמי. זה מפעל אלכוהול, מה פתאום אני קוראת לו אמנות?! אבל תכלס זו באמת היתה החווייה שלי שם. והם הצליחו לייצר אותה ממש בקלות, וכחוקרת של יצירת חוויות שאפו ענק להם על זה.

ואז ישבנו לפגישה, ואחד השותפים סיפר לי את סיפור האהבה שמאחורי המזקקה. את הכותרת סיפור אהבה אני נתתי כמובן, לא הוא. והאמת היא שלא הופתעתי. אחרי שראיתי את היצירה היה לי ברור שיש מאחורי זה סיפור אהבה. אהבה לאלכוהול, אהבה ליצירה ואהבה לחיים.

למזקקה קוראים Thinkers Distillery, הוא אמר לי. וזה העיקרון שמוביל אותנו בעסק הזה – להיות Thinkers, אנשים חושבים.

בעולם האלכוהול יש המון דגש על מסורת, Tradition. היצמדות לאדמה, למקום ספציפי, למסורת ספציפית. ואנחנו החלטנו להביא לתוך העולם הזה את החדשנות והטכנולוגיה. את כל הכלים שמאפשרים לעולם להתקדם בהמון תחומים אחרים. האלכוהול שלנו הוא חדשני, בהרבה מובנים.

מטרת החיים, על פי תפיסתנו, היא לחשוב. ואנחנו לוקחים את המשימה הזאת לתוכנו. כולנו Thinkers. המסע ללמוד, לנסות דברים חדשים – עצם החשיבה גורמת לנו לצמוח, להיות יותר טובים. זה שומר עלינו צעירים, גורם לנו לחיות את החיים, להיות מעניינים יותר, מוסיף לנו אתגר לחיים. החשיבה זה המסע האישי שלנו והחוויה שלנו לאורך הדרך.
כ-Thinkers, אנחנו מתמסרים למשימה – להביא את המוצרים לרמה הכי טובה שיש. ואז לתת עוד פוש למעלה, הלאה. Further.
כל זה מתוך הבנה של התהליך וחשיבה איפה אפשר לשפר.
אנחנו מביאים לעולם האלכוהול יצירתיות, המצאה, מדע וטכנולוגיה חדשה.

ואני לא יודעת להסביר בדיוק למה, אבל זה ריגש אותי ממש. אולי כי לשמוע אדם מדבר על פילוסופיית החיים שלו בתוך המקום שבו הוא מגשים אותה זה מרגש, ואולי כי פשוט אני מתחברת לפילוסופיית החיים הזאת. ואולי כי, כמו שאומרים לי חברים לפעמים, אני אוהבת את האנשים של איין ראנד והוא קצת כזה.

הוא הסביר לי איך התפיסה הזאת מתבטאת בכל מה שהם עושים – בתכנון המזקקה, בהכנת המשקאות, בעיצוב הבקבוקים, בתכנון חוויית הלקוח, במיתוג, בשיווק, בהכל. וכמובן, הם רוצים לבטא את הגישה הזאת גם באתר האינטרנט, ובשביל זה הם הביאו אותי. כדי לתכנן את זה.

ואז עברנו לדבר על אפיון האתר והפגישה ירדה לפסים מעשיים (ומרתקים בפני עצמם אבל זה לפוסט אחר), אבל ההשראה נשארה איתי לאורך כל היום וגם הימים הבאים.

ואני חושבת לעצמי, מעניין אם, על פי תפיסת העולם הזאת, אני יכולה לקרוא לעצמי Thinker?

 

עוד תכנים מעניינים בבלוג

סיפורי אפיון

כשאמרתי ללקוח "אין לי אמון בהצעה שלך"

לאחרונה אפיינתי אתר לחברת השקעות בוטיק, שמנהלת השקעות בזהב. אחרי שיחת מיפוי עשיה ראשונה עם הלקוח, חילקתי את המשקיעים הפוטנציאליים שלנו לשני סוגים: 1. אלו

דרך העבודה שלי

מיפוי עשיה – באפיון אתר עמותת לה"ב

רומי הגיעה אלי עם בקשה ברורה: תעזרי לי לעשות סדר בעשיה שלנו. רומי ממנכ״לת את עמותת לה״ב, שזו העמותה למען הפגים בישראל. ״האתר שלנו לא