הסרטון שהכנתי פה הוא די נישתי – הוא מיועד לבוני אתרים ולאנשים שיש להם נגיעה באתרים בעבודה שלהם (ניהול / תפעול / שיווק / תוכן / תחזוקה), אבל הוא חשוב לא פחות גם ללקוחות, בעלי האתרים.
כי השגיאה שאני מראה כאן היא אמנם שגיאה מקצועית, של אנשי המקצוע שהקימו את האתר; אבל ככה זה, שגיאות קורות וימשיכו לקרות ולכן הלקוח חייב להיות עם עין פקוחה כל הזמן ולשים לב לדברים כאלה.
קצת רקע:
אני מאפיינת עכשיו אתר עבור מכון מחקר. אם אתם קוראים אותי פה אז אתם בטח יודעים שזה מסוג הלקוחות שאני ממש אוהבת – המון תוכן, תוכן מורכב, מבנה תוכן מאתגר, בקיצור – לקוח שמתאים לי בול.
אז במסגרת האפיון שוטטתי קצת באתרים של מכוני מחקר בארץ ובעולם, כדי לראות איך הם מציגים את המחקרים באתר. ובמהלך שיטוטיי הגעתי לאתר של מכון INSS, שזה מכון מחקר ישראלי ותיק.
ונתקלתי שם בשגיאה שממש ממש צרמה לי – כותרות ראשיות בסטייל לא אחיד בין דפי האתר.
והראיתי את זה ללקוח שלי והסברתי לו איך זה כנראה קרה – ואמרתי לו מה כדאי לו לעשות בניהול הפרויקט (אחרי שלב האפיון, כשאני כבר לא אהיה בתמונה) כדי שלא יקרו כאלה דברים גם אצלו.
אז הנה, עשיתי על זה גם סרטון, וניתחתי בו גם את חלוקת האחריות על השגיאה, שזה חשוב אם אתם לא רוצים שזה יקרה גם אצלכם.
ובעיקר – על התפקיד החשוב של הלקוח (שבעסקים קטנים זה בעל העסק עצמו, ובארגונים גדולים זה אחד העובדים בארגונים שקיבל את תפקיד מנהל פרויקט הקמת האתר מול הספקים) כדי למנוע טעויות כאלו (או לפחות כדי לתקנן בהקדם).
ואדגיש שזו שגיאה שנוטה לקרות דווקא באתרים גדולים. באתרים קטנים הרבה פחות.
וסליחה שאני שלילית היום ובאתי לכם עם סרטון על שגיאות! זה רק בשביל שהאינטרנט האהוב שלנו יהיה טוב יותר 💖