״אני מעריכה מאד את הדרך שלך, ומסכימה עם הרבה דברים שאת כותבת. אני רק רוצה להפנות את תשומת ליבך לזה שיש לך בפייסבוק הרבה בעלי תפקידים בכל מיני אירגונים, בעלי עסקים, אנשי שיווק ויזמים והם לקוחות פוטנציאליים שלך, ומה שאת כותבת מרתיע חלק גדול מהם. לא נראה לי שאת רוצה להפסיד אותם כלקוחות… אז קחי בחשבון.״
את ההודעה הזאת קיבלתי לפני כמה שבועות מחברה יקרה שעובדת בתחום שלי, דיגיטל. בדיוק יום לפני כן פרסמתי פוסט, איך נאמר, לא ממלכתי במיוחד. אני לא זוכרת אם זה היה על ***, על ***, על *** או על הרהורים רוחניקיים כלשהם, מה שבטוח – ממלכתי ומכובד זה לא היה.
(הערת עריכה מינואר 2024: היו פה כמה דברים שמחקתי, כי זו היתה תקופה כזאת, והיום אני כבר לא כותבת על הדברים האלה. משאירה את הפוסט בכל זאת…)
קראתי את ההודעה שלה ונשמתי עמוק. אני יודעת. אני מודעת לקונפליקט הזה. ואני מניחה שבמידה מסוימת היא צודקת – אני מפסידה לקוחות שהיו יכולים להגיע אלי לאפיון אתר אם הייתי שומרת על קו יותר ממלכתי בפייסבוק. זה נכון וזה מטריד אותי לפעמים. הערכתי מאד את ההודעה שלה ובימים שלאחר מכן הלכתי עם זה בראש.
ואז היתה לי פגישת אפיון עם עליזה אלטראס, מנהלת השיווק המדהימה של Thinkers Distillery – חברת משקאות אלכוהוליים שעשיתי לה אפיון אתר. משקאות אלכוהוליים עשוי להישמע נושא אפרורי ומשעמם, אבל זה בדיוק הפוך. זו חברה שמביאה המון חדשנות, נועזות ועניין לתחום האלכוהול, הרבה רעיונות מעניינים לתהליך המכירה והרבה מוצרים ושירותים היקפיים לאלכוהול. כך שתהליך האפיון איתם היה עבורי מרתק ומלהיב, ומלא באתגרי אפיון שממש נהניתי לפצח.
היה לי מאד כיף לעבוד עם עליזה והתחברנו לאורך תהליך אפיון האתר, אז החלטתי לשתף אותה בעניין הזה. סיפרתי לה על ההודעה שקיבלתי ושאני קצת מוטרדת מזה ושאלתי אותה מה היא חושבת על זה, כלקוחה שלי שגם חברה שלי בפייסבוק. ואם היא היתה חברה שלי בפייסבוק לפני שהיינו מתחילות לעבוד, האם עדיין היא היתה בוחרת בי כמאפיינת האתר.
ועליזה אמרה שאין לה שום בעיה עם שום פוסט שלי על שום עניין. ״יותר מזה״, היא הוסיפה, ולמשפט הזה תקשיבו טוב כי הוא ריגש אותי ממש: ״יותר מזה. אם לא היית אדם כל כך צבעוני, כנראה לא היית מתאימה לנו. אם היית אדם שגרתי יותר ורגיל יותר כנראה שלא היית מצליחה לעשות לנו את האפיון ולהגיע לתוצאה הזאת. אנחנו רוצים איתנו אנשים פתוחים, אנשים שמשנים, אנשים אחרים. הם מבינים את הרוח שלנו ויכולים לפעול מתוכה. ואת כזאת. אז לא רק שהצבעים השונים שיש לך לא מפריעים לי אלא שלהיפך, הם מוסיפים לך ערך מוסף בעיני, ערך מוסף שהופך את התוצר המקצועי שיצרת איתנו לטוב יותר״.
הקשבתי לה והייתי נפעמת.
ממש.
לא תיארתי לעצמי כזה דבר.
הנקודה שעליזה העלתה היתה מקסימה ועשתה לי ממש מתוק על הלב. והיא הוסיפה לי עוד זווית ראיה לעניין הזה שהטריד אותי: אז נכון, הפוסטים הלא-ממלכתיים שלי כנראה גורמים לי לאבד לקוחות, אבל מצד שני – המקום בתוכי ממנו נובעים הפוסטים האלו כנראה הופך אותי למאפיינת טובה יותר, ומייצר שכבת ערך מוסף לאתרים שאני מאפיינת.
וזה היה מרתק. כיף שלפעמים מישהו מבחוץ מאיר לי נקודה בי שלא ראיתי קודם.
ואני מקווה שבקרוב האתר שאפיינתי לחברה שעליזה עובדת בה יעלה לאוויר ואוכל להראות לכם אותו.
עדכון מינואר 2024: האתר של Thinkers Distillery באוויר.