אדריכלית של אתרים

אפיון האתר של מוניקה פורמן – מדריכת דיבייט

הרבה פעמים קורה לי שאני לא אוהבת את העיצוב שנעשה לאתרים שאפיינתי.
שאני מקבלת לינק לאתר חדש שהוקם על פי אפיון שלי, פותחת אותו בסקרנות – ו…מתאכזבת מהעיצוב.

וזו אכזבה די אגואיסטית, כי הלקוח – הבעלים של האתר – מרוצה מהעיצוב, אז אני אמורה לשמוח בשבילו. אבל אני מאוכזבת כי אני אתקשה להשוויץ באתר הזה ולהגיד ״תראו, זה אתר שאפיינתי!״. כי קשה לי להתגאות באתרים שאני לא אוהבת את העיצוב שלהם, אפילו אם האפיון – שעליו אני הופקדתי – מעולה.

אז עכשיו אתם יכולים להבין מה רבה היתה שמחתי כשקיבלתי מ Monica Forman לינק לאתר החדש שלה, כמה חודשים אחרי שסיימנו לאפיין אותו.

פתחתי את הלינק ו-וואו! איזה עיצוב יפה! וואו! וואו! וואו! מי זה המוכשר שעיצב ובנה את זה?! ואיזה כיף, אני הולכת ממש להשוויץ באתר הזה!!!

אז מיהרתי לשורת הקרדיט וגיליתי שמי שמופקד על העיצוב המרהיב הזה הוא לא אחר מ Omri Timsit – בונה אתרים מוכשר שקיבל את האפיון שעשיתי והלביש אותו בשמלה יפהפיה, שמלה שמבליטה את האפיון המעולה שעשיתי יחד עם מוניקה (הנה אני משוויצה).

והוסיף לעיצוב אפקטים עדינים ואנימציות שעשויות נכון (כי אפקטים ואנימציות זה דבר מתעתע, אפשר להשתמש בהם גם בצורה לא נכונה).

ועשה את הפינישים בצורה מושלמת כל כך. כל הפינות הקטנות והעדינות סגורות עד הסוף. וזה כל כך חשוב כי כל כך הרבה אתרים נופלים בדברים הקטנים האלה, בפינישים.

כמה כיף שאתר שאפיינתי מקבל לבוש מושלם כל כך. תודה עמרי על הטיפול המקצועי, ותודה מוניקה שבחרת באיש מקצוע טוב כל כך כדי לטפל באפיון שיצרנו יחד.

אז מהו בעצם החלק של האפיון באתר?
כלומר אם אתם רוצים לפתוח תיכף את הלינק ולבדוק אם האתר מאופיין טוב לדעתכם, מה אתם צריכים לבחון?

1. את מצבת השירותים – כלומר את הכותרות שניתנו לכל קבוצת שירותים, את הקשר בין השירותים שקובצו יחד לכל אחת מהקבוצות, ואת ההצדקה לכך שכל שירות אכן ראוי לעמוד בפני עצמו כשירות.

תדמיינו לעצמכם שמוניקה הגיעה אלי בלי הסדר הזה, אלא עם ה-מ-ו-ן דברים שהיא עושה, מכל מיני סוגים ובלי סדר, ויחד יצרנו את הסדר הזה. קוראים לזה ארכיטקטורת מידע, וזה החלק הראשון של אפיון אתר.

המקום שמשקף הכי טוב את ארכיטקטורת המידע זה לרוב התפריט הראשי. אבל לפעמים צריך גם להיכנס פנימה, כי חלק מהארכיטקטורה לא משתקפת בתפריט אלא קורית בדפים הפנימיים.

2. הדרך בה הסיפור של האתר מסופר.
למשל באתר של מוניקה, היה חלק בסיפור שלה שחיפשנו פתרון איך לספר אותו: זו היתה ״קומת הידע״ שהיא הוסיפה מעל הידע הבסיסי של עולם הדיבייט, קומת ידע שהיא יצרה בעצמה, וחלק גדול מהייחוד שלה מתבסס על קומת הידע הזאת.

לכאורה זה יכול היה להיכנס בדף ה״אודות״, ובתיאורים של השירותים הרלוונטיים, אבל במהלך האפיון הרגשנו ש״קומת הידע״ הזאת צריכה נדל״ן משלה באתר (כן, אפיון אתר מאד מזכיר הקצאת שטחי נדל״ן…), וככה החלטנו להפוך את ״קומת הידע״ הזו לשיטה. שיטה שמוניקה המציאה.

מוניקה נתנה לשיטה שם, מבנה ותוכן, אבל ההחלטה לאגד את הידע הזה תחת כותרת של שיטה ולהקדיש לו נדלן, במקום לפזר אותו בין איזורים שונים באתר – היא חלק מהאפיון. ולזה אני קוראת ״איך לספר את הסיפור של הארגון באתר״.

ומעבר לעיצוב ולבניה המעולים, אני רוצה לתת מחמאה גדולה למוניקה על הטקסטים באתר – החל מהתוכן הרץ באתר ועד הכותרות, פסקאות ההקדמה והתקצירים. עבודה מבריקה מוניקה. לגמרי הוכחת ש-words matters.

הנה הלינק:
https://monicaforman.com/

מוניקה, מלכת המילים והשכנוע שאת – תמשיכי להצליח ולעשות טוב 💖

עוד תכנים מעניינים בבלוג

סיפורי אפיון

למה אני אוהבת להיות מאפיינת – סיבה #254

כשהתחלתי לעבוד כמאפיינת אתרים זו לא היתה החלטה מסודרת. הייתי בתקופה של שינוי, אנשים שהכירו אותי ביקשו ממני שאעזור להם לאפיין את האתרים שלהם ואני

סיפורי אפיון

כשאמרתי ללקוח "אין לי אמון בהצעה שלך"

לאחרונה אפיינתי אתר לחברת השקעות בוטיק, שמנהלת השקעות בזהב. אחרי שיחת מיפוי עשיה ראשונה עם הלקוח, חילקתי את המשקיעים הפוטנציאליים שלנו לשני סוגים: 1. אלו