בשבועות האחרונים אני עובדת על פרויקט אפיון ממש מעניין – אפיון האתר שלי!
כן, אני מאפיינת אתרים ועד עכשיו לא היה לי אתר. לא בכוונה, פשוט לא יצא. והנה בשעה טובה הגיע הזמן ואני סוף סוף רוקמת אותו.
אז איך זה לאפיין את האתר של עצמי?
איך זה להיות גם הספקית וגם הלקוחה של השירות, בו זמנית?
וואי, זה קשה.
זה קשה יותר מלאפיין אתרים של אחרים. למרות שהעסק שלי קל ופשוט יחסית, ואין בו אתגר אפיוני מיוחד – עדיין, זה שהוא *שלי* – זה זה האתגר.
אני כאילו מרגישה שיש לי מסך ערפל דק כשאני עוסקת באפיון האתר של העסק שלי, ערפל שאני לא מכירה.
כנראה שאפיון מצריך קצת מרחק. להסתכל על העסק מהצד, לא להיות ממש חלק ממנו.
אז כן, היה לי כאן מסך ערפל דק לצלוח, אבל זה לא שאני מתלוננת חלילה. זה גם היה כיף – כי זה העסק שלי ואני אוהבת אותו.
רוצים קצת טעימה מהשאלות שהעסיקו אותי במהלך האפיון? הנה:
🍁 איך לחלק את השירותים שלי?
האם להציג שני שירותים באותה רמה היררכית – ׳אפיון אתרים׳ ו׳יעוץ הצעות מחיר׳, למרות שרוב העבודה שלי זה למעשה אפיון אתרים, ו'יעוץ הצעות מחיר' זה שירות משני? איך לתת ביטוי לכך שיש פה שירות ראשי ומשני?
🌿 איך לבטא את החלוקה בין שני קהלי היעד שאני עובדת איתם – 1. ארגונים גדולים עתירי תוכן, 2. בעלי עסקים נותני שירות?
האם לבטא את זה בתוך דף תיאור השירות הראשי ׳אפיון אתרים׳ או לתת לכל אחד מהם דף נפרד? ואיך לבטא את זה בתפריט הראשי? ובדף הבית?
🍂 איך לקרוא לשירות המשני שלי?
"יעוץ הצעות מחיר" או "ליווי בחירת ספק"? או אולי "ליווי בחירת בונה אתרים"?
כל עוד אין לי אתר אני לא חייבת להחליט, אני יכולה לקרוא לו פעם ככה ופעם ככה. אבל עכשיו, באפיון, אני צריכה לחתוך.
*
יש גם חלק כיף בזה שאני הלקוחה שלי. למשל, אני חופשיה לא לעשות שום הנעה לפעולה בדף הבית. לא טופס התעניינות, לא כפתור "בואו נדבר", לא רכיב צף של יצירת קשר, לא אייקון ווטסאפ.
אני יכולה להיות נאמנה לאמונה שלי שלקוח פוטנציאלי יצור איתי קשר אם השירות שלי יעורר בו עניין, אמון ורושם טוב, גם בלי שאדחוף לו רכיבי יצירת קשר ישר לפרצוף.
רוב הלקוחות שלי כן רוצים רכיבי הנעה לפעולה בדף הבית שלהם, ואני לא מתווכחת כי זה אכן מקובל, אבל באתר שלי – איזה כיף, יש לי חופש לבטא את האמונה שלי בבני אדם ובאינטלגנציה שלהם.
*
את העיצוב וההקמה של האתר אני לא הולכת לעשות בעצמי. אני אמנם יודעת לעבוד עם וורדפרס ויש לי רקע בעיצוב, אבל זו לא המומחיות שלי ואני גם לא נהנית מזה, ואני מעדיפה לתת את הביצוע למי שמומחית בזה וטובה בזה – כלומר לבונת אתרים.
אז בחרתי בונת אתרים (זה היה קצת קשה, אני מכירה כל כך הרבה בוני אתרים טובים…) ונתתי לה את הפרויקט. כרגע זה אצלה בעבודה, אני מחכה בסקרנות לראות את הסקיצה שלה לדף הבית.
אני לא מתייגת אותה כאן כי ׳ברכה שורה בדבר הסמוי מן העין׳ (לא יודעת אם אני עדיין דתיה קצת או סתם טיפה חששנית…), אבל מבטיחה שאשתף בהמשך.
זהו לבינתיים. שיהיה לי בהצלחה עם זה 🍀🍃☘️