בדרך כלל לא באים אלי לאפיין דפי נחיתה. דפי נחיתה נחשבים למוצר פשוט שלא מצריך אפיון, או שעושים לו אפיון ״על הדרך״ תוך כדי הבניה.
אבל היום שושי באה אלי כדי לאפיין דף נחיתה לשירות שהיא מציעה – החזרי מס לשכירים. וזה מאד הסתדר לי עם כל מה שאני יודעת עליה ועל איך שהיא מנהלת את הפרויקטים שלה. (אני מכירה אותה קצת מהכובע שלה כיועצת מס, נעזרתי בה מספר פעמים)
אז ישבנו לשלוש שעות של צלילה אל תוך המצב המנטלי שבו נמצא אדם שחושב לעשות החזרי מס – באיזו סיטואציה הוא נמצא, מה עובר לו בראש, מה הלבטים שלו, מה מטריד אותו, ולא פחות חשוב – מה לא מטריד אותו. כי בדף נחיתה, בדיוק כמו שחשוב מאד מה נכתוב – חשוב לא פחות מה לא נכתוב. הכל מתוכנן ושקול ומדוד.
עשינו את האפיון בשיטת ״שטחי הנדל״ן״, שיטה שאני מאד אוהבת לחשוב בה: כל שטח בדף הוא כמו שטח נדל״ן. הוא יקר. אנחנו לא רוצים לבזבז אותו. כדי שמסר מסוים יקבל את שטח הנדל״ן היקר הוא צריך להוכיח שהוא שווה את זה. כמו שלא מחלקים סתם שטחי נדל״ן סתם בלי הבחנה, ככה לא זורקים מסרים על הדף סתם בלי הבחנה.
ורגע, זה עוד לא הסוף: ככל שאיזור בדף גבוה יותר, ככה הערך הנדל״ני שלו גבוה יותר. הסטריפ העליון הוא תל אביב, השני הוא רעננה וכן הלאה. כלומר נשאף שתהיה הלימה בין חשיבות המסר בתהליך קבלת ההחלטה של הלקוח הפוטנציאלי לבין מיקום המסר על הדף.
אחרי שלוש שעות האפיון מוכן. ומשורטט לתפארת. ושושי מבסוטה. וגם אני.
וזה כיף לי להחליף צדדים – תמיד שושי נתנה לי שירות ואני הייתי הלקוחה, ועכשיו זה הפוך. ונחמד לי לראות אותה במשבצת הלקוחה, שזו משבצת שמוציאה ממנה דברים אחרים. למשל, היא מתרגשת.
ואני חושבת שגם לה זה מעניין, כי היא אומרת לי בהתלהבות ״וואו נטע את ממש טובה בזה!״ וזה משהו שהיא אף פעם לא אמרה לי כנותנת שירות ללקוחה, ואני לא יודעת אם זה כי לא הייתי לקוחה מצטיינת או כי באופן כללי אני לא מצטיינת גדולה בענייני פיננסים…
בקיצור, היה לי ממש כיף לאפיין דף נחיתה ואני כבר ממש מחכה לראות את התוצאה.