אדריכלית של אתרים

למה אני אוהבת להיות מאפיינת – סיבה #254

כשהתחלתי לעבוד כמאפיינת אתרים זו לא היתה החלטה מסודרת. הייתי בתקופה של שינוי, אנשים שהכירו אותי ביקשו ממני שאעזור להם לאפיין את האתרים שלהם ואני אמרתי למה לא, ומפה לשם אמרתי לעצמי – היי, זו עשיה מהממת, אני נהנית בטירוף, אני טובה בזה, יש לזה ביקוש – בינגו! בואי נעשה את זה רשמי.

ומה שמדהים זה שעם הזמן אני מגלה עוד ועוד יתרונות בעשיה הזאת, ומודה ליקום שגלגל את העניינים ככה.

למשל, יתרונות שנובעים מזה שאפיון זה מוצר פרימיום. ״מוצר פינוק״, אני אוהבת לקרוא לזה. זה ממש לא חובה. הרי אפשר לפנות ישר לבונה אתרים, שיעשה את האפיון כחלק מתהליך הקמת האתר. הבחירה להשקיע כסף באפיון כתהליך מקדים היא לגמרי פרימיום, לגמרי פינוק.

והתוצאה של זה היא שמי שמגיע אלי הם בדיוק הטיפוסים הנכונים למוצר. הם אנשים שרוצים לתכנן בצורה מעמיקה. ולא רק רוצים – גם *נהנים* מזה. נהנים לצלול לעומק של ארכיטקטורת מידע. מתענגים על תפריט מוצלח שעבדנו עליו ארוכות ועברנו 5 גרסאות עד שהגענו אליו. מרגישים חדוות יצירה לשרטט יחד דף בית, ומתמוגגים ממנו כשהוא מוכן, אחרי עשרות מחיקות ונסיונות.

לא יוצא לי לעבוד עם אנשים שאין להם סבלנות לתהליך הזה – כי הם פשוט לא מגיעים אלי. הם בכלל לא מעלים על דעתם את הרעיון של אפיון, וודאי שלא יבחרו להשקיע בו. אגב אני חושבת שזה בסדר גמור – אפיון הוא באמת מוצר פרימיום, אפשר בהחלט להקים אתר גם בלעדיו.

בשבועות האחרונים אני מאפיינת אתר חדש ל״מעלה״, בית ספר לקולנוע.
ומי שעובד מולי בפרויקט הוא חיים אלבאום, מנהל השיווק במעלה. והוא בדיוק הטיפוס שתיארתי למעלה – טיפוס שמתענג על מלאכת האפיון. אז כמובן תענוג עבורי לעבוד איתו.

ולחיים יש עוד קטע מעניין (כנראה כי הוא איש של קולנוע ואמנות…) – הוא ממשיך לעסוק באפיון גם בין הפגישות שלנו.
למשל, סיימנו לאפיין את דף הבית והיינו מרוצים מהתוצאה. ובפגישה הבאה, בה אנחנו אמורים להתחיל לעבוד על דפים נוספים באתר, חיים אומר לי: חשבתי על רעיון לעשות את דף הבית יותר מעניין. והוא פורס את הרעיון וזה נשמע לי מעניין ואנחנו מעבדים אותו יחד, ויוצרים סקיצה חדשה לדף הבית – שמבוססת על הסקיצה הקודמת אבל עם טוויסט. טוויסט שמביא את הוואו. כלומר עכשיו זה לא ״סתם״ דף בית מעולה אלא דף בית וואו.

ואני מתמוגגת מזה ממש.

ובפגישות הבאות אני שואלת אותו בסקרנות אם גם הפעם יש לו איזה רעיון לטוויסט מעניין בדפים שכבר עשינו. ואכן – יש לו. רואים שהוא איש קולנוע. הוא רואה את האתר ממבט של קולנוען (יש כזאת מילה?) ומסתכל עליו כאילו הוא תסריט. ואני נהנית כמובן, אני אוהבת אתגרים, במיוחד יצירתיים.

ובפגישה האחרונה חיים אמר לי: את יודעת, ממש כיף לעבוד ככה. יש הרבה ספקים שלא אוהבים שאני חוזר אליהם עם מחשבות על מה שכבר נעשה, שאני מבקש לפתוח מחדש משהו שכבר סגור ומעלה שאלות על מה שכבר נעשה. אבל בעיני – כך צריך לעבוד. זה שעשינו משהו היום, לא אומר שזה הכי טוב שאפשר. צריך את הזמן כדי לחשוב ולהעמיק. יצירה טובה צריכה עיבוד כדי להשתבח. ואת מאד פתוחה לפתיחה-מחדש הזאת ואפילו מעודדת אותה ולכן כיף לעבוד איתך – גם כיף לי אישית וגם כיף בתוצאה.

אז תודה חיים על המילים הנעימות האלו. ותודה שבחרתם בי לאפיין את האתר של המקום המדהים הזה.

ותודה לי על ההחלטה שלי כשהתחלתי לתת שירותי אפיון – ההחלטה לעשות הכל יחד עם הלקוח, ולא לעבוד לבד ולהציג לו את מה שהכנתי. ככל שעובר הזמן אני מגלה עוד ועוד כמה זה נכון – ללקוחות, לתוצר וגם לי.

 

האתר עדיין לא עלה לאוויר, ולכן אין עדיין לינק.

עוד תכנים מעניינים בבלוג

סיפורי אפיון

אפיון האתר… שלי!

בשבועות האחרונים אני עובדת על פרויקט אפיון ממש מעניין – אפיון האתר שלי! כן, אני מאפיינת אתרים ועד עכשיו לא היה לי אתר. לא בכוונה,

סיפורי אפיון

אפיון אתר לפרסונת "המתוכנן"

זוכרים את הפרסונה ״המיואש״? זה שמגיע אלי לאפיון אתר כשהוא בפוסט-טראומה? אז הפרסונה ״המתוכנן״ הוא בדיוק ההפכי שלו. המתוכנן מגיע אלי לפני שהוא התחיל לבנות את