אתמול סיימתי פרויקט אפיון עם אחד הלקוחות הכי כיפיים שהיו לי: מכון צומת.
אם אתם דתיים אתם בטח מכירים את מכון צומת, אם אתם לא דתיים אז אשלים לכם שניה: מכון צומת עוסק במפגש שבין ההלכה והטכנולוגיה. מתוך גישה של לאפשר כמה שיותר שימוש בטכנולוגיה במסגרת ההלכה. ובשביל זה ממציאים כל מיני פטנטים מעניינים, וגם עושים מחקרי עומק.
(פותחת סוגריים רגע – כל פעם מחדש אני לא מבינה איך מגיעים אלי כל כך הרבה ארגונים דתיים! אני כבר לא דתיה 10 שנים, לא מציגה את עצמי ככזאת, ועדיין מגיעים אלי המון פרויקטים דתיים… והכי קטע? שהם מגיעים אלי בלי לדעת בכלל שיש לי רקע חרדי… רק כשפתאום באמצע העבודה אני שולפת להם איזו ידיעה הלכתית או פיסת מידע פנים-דתית – הם מביטים בי בתמיהה, ואני אומרת להם אה! הפתעה! בכולופן, זה לא שחלילה יש לי תלונות. הם כולם ארגונים מדהימים, ומורכבים כמו שאני אוהבת, וזה שיש לי ידע דתי וחרדי זה רק תורם לפרויקט. פשוט זה משעשע…)
ובכן, זה היה פרויקט גדול ומרתק.
לקחת את כל העשיה של מכון צומת ולסדר אותה בצורה של אתר. לתכנן את תפיסת העשיה של המכון מצד *הגולשים* ולא מצד הארגון, כאשר במקביל – לקדם גם את האינטרסים של הארגון. זה האיזון העדין הזה שאני כל כך אוהבת ליצור באפיונים. האיזון הזה הוא בעצם הנוסחא לאתר מנצח.
יצרנו יחד תכנית יפהפיה לאתר החדש.
הבאסה בפרויקטים של אפיון זה שהם לא מרשימים ויזואלית. כלומר – סיימתי פרויקט, אני מלאת סיפוק, הלקוחות מרוצים, אבל אין לי כל כך מה להראות לעולם… זה מבאס במיוחד כשבאתי מעולם בניית האתרים, שם כשמסיימים פרויקט יש אתר יפהפה להראות. שיא הויזואל. אבל כשמסיימים אפיון? יש קובץ גוגל דוק עם רשימת תכולה, ואקסל עם מבנה התפריט, ושרטוטים בשחור לבן של דפי אתר. זה לא מי יודע מה מרשים ויזואלית…
רק אני והלקוחות יודעים כמה האקסל הזה, התפריט הזה, הוא יצירת פאר. עד כדי כך שלפעמים אני שוכבת על הספה, בערב, נחה לי ככה, ופותחת אקסל של תפריט של לקוח שאני עובדת עליו עכשיו ונהנית מהיצירה. כן. עד כדי כך. התפריט מגלם ארכיטקטורת מידע חכמה ויפהפיה, שבעיני היא יצירת מופת. ולשמחתי, גם בעיני הלקוחות.
אז זהו, צומת. אתמול סיימנו.
עכשיו אתם יוצאים לשלב השני של המסע – למצוא ספק שיקים את האתר על פי התכנית שלנו. כלומר שיעשה את העיצוב והפיתוח, ילווה אתכם לעליה לאוויר ואף לאחר מכן.
אני אהיה איתכם גם בשלב הזה – של בחינת הצעות המחיר שתקבלו להקמת האתר, השוואה ביניהן, מקצה הערות ושיפורים עד שהצעת המחיר הנבחרת תהיה פרפקט עבורכם, ובחירת הספק הנבחר. אני מאד אוהבת את השלב הזה, הוא מרגיש לי כמו ללוות את הילדים שלי לחתונה.
תודה שבחרתם בי לאפיין לכם את האתר. תודה שבאתם כל כך מוכנים ונלהבים לתהליך, שהייתם כל כך מחוייבים לו, והיה כל כך כיף לעבוד איתכם.
לפעמים אני מנסה להגדיר לעצמי מה זה לאפיין אתר. זה בעצם לקחת סיפור של ארגון, סיפור מסועף ומלא פרטים, ולסדר אותו בצורה שנכונה לאתר. אבל זה מרגיש לי טכני מידי. בפועל זה יותר מזה. או שזו אני, שפשוט מתאהבת בפרויקטים…
ואתם יודעים מה? למרות שהתוצר לא מרשים ויזואלית, בא לי כן לצרף אותו לפוסט. כי אני סומכת על האינטיליגנציה שלכם, שתבינו שיצירת האקסל הזאת היא יפהפיה.
מה שאתם רואים באמצע זה התפריט הראשי – לשוניות ראשיות ותפריטים נפתחים, רובם תפריטי מגה.
הטבלאות שמתחת לתפריט הראשי זו התפרטות תתי הקטגוריות תחת חלק מהקטגוריות בתפריט. לא תהיה אליהן גישה דרך התפריט עצמו, רק מבפנים.
הצבעים אלו סוגים שונים של מוצרים, שמכון צומת עוסק בהם.
בצד שמאל למעלה זה תפריט השירות – התפריט הקטן שמעל לתפריט הראשי.
והגוש הצבעוני במרכז למעלה אלו סוגי העמודים באתר.
בעצם אני יודעת מה אני עושה: אני עושה את האינטרנט כיף יותר!
עדכון ינואר 2024: האתר של מכון צומת באוויר.
(העיצוב לא לטעמי בכלל – לצערי לא התייעצו איתי, כמו כן העלו כרגע גרסה חלקית, בלי כל התוכן עדיין)