אפיון זה השלב הראשון בהקמת אתר – השלב בו מתכננים את מבנה האתר.
אם נשווה לעולם הבניה – אז אפיון זה שלב התכנית האדריכלית, שכשהיא מוכנה היא מועברת לביצוע אצל קבלן הביצוע, שבתחום שלנו זה בונה האתר.

בשונה מתהליך רגיל, בו את האפיון עושה בונה האתר כחלק מהקמת האתר – אני מציעה שירות של אפיון האתר בלבד. כשלאחר מכן בונה האתרים ייתן הצעת מחיר על פי האפיון הזה, ולאחר מכן גם יקים את האתר על פיו.

למה להפריד את האפיון לתהליך נפרד? למה לא לקחת אותו מבונה האתר, כחלק מחבילה מלאה של הקמה?

באתרים פשוטים באמת אין סיבה לעשות זאת. אפיון כתהליך עצמאי כדאי בשני מקרים:

  1. באתרים של ארגונים עתירי תוכן, מרובי שירותים ותחומי פעילות.
  2. באתרים קטנים שיש בהם אתגר אפיוני כלשהו.

וארחיב לגבי כל אחד מהמקרים האלו.

אתרי ארגונים עתירי תוכן
אם אתם ארגון גדול, אתם ודאי מכירים את זה. יש לכם המון תוכן, שירותים ותחומי פעילות. ויש לכם ממש אתגר איך להגיש את זה לגולשים באתר בצורה ברורה. במקרים רבים זה לא האתר הראשון שאתם מקימים, ואתם יודעים מהאתרים הקודמים שהקמתם שזה אתגר לא פשוט. ואתם רוצים לשבת על זה ברצינות ולתכנן את זה בכובד ראש. ואתם לא רוצים לעשות את זה "על הדרך", כחלק מהקמת האתר, אלא להקדיש לזה תשומת לב ראויה, בתהליך מסודר.
אתם יודעים שאם לא תשבו על זה כמו שצריך – אז או שהשירותים יוצגו בצורה מבלבלת ולא ברורה, או שהעומס…
אגב, אם נעבוד יחד – אני לעולם לא אציע לכם לרדד את הארגון כדי להקל על אופן העברת המסר. אלא לארגן את זה בצורה חכמה. ואגב, תהיו מוכנים לתהליך עבודה מרתק.

אתרים קטנים עם אתגר אפיוני
אתם עסק של איש אחד, נותנת שירות, לא ארגון ענק. ובכל זאת, יש לכם אתגר באופן בו תגישו את העשיה שלכם לעולם. משהו מעורפל לכם שם, אתם רוצים לפצח את זה, לסדר את זה ולייצר בזה בהירות, לפני שתיגשו להקמת האתר. יכול להיות שכבר בניתם אתר בעבר ואתם מרגישים שהוא לא מאופיין טוב, ולקראת האתר החדש – את םרוצים לעשות את זה טוב יותר, מדויק יותר.
אפיון לאתר קטן יהיה כמובן קצר יותר מאשר אפיון של אתר גדול.

איך זה עובד?
בתהליך אפיון אתר יש ארבעה שלבים:

  1. מיפוי עשיה
  2. תפריט ראשי (או בשם המקצועי: ארכיטקטורת מידע)
  3. תכולת האתר (כתובה)
  4. סקיצות Wireframes

ואפרט בקצרה על כל אחד מהם.

מיפוי עשיה